Przebudzenie, to Bóg przerywający normalną
aktywność religijną, obnażający Swoje ramię i ukazujący Swoją straszną
świętość, z mocą do przemiany. Przebudzenie kieruje uczucia ludzi na rzeczy
pochodzące z góry. Bezbożni zaczynają myśleć o wieczności. Bóg świętych i
proroków w Starym Testamencie był Bogiem przebudzenia. W Izajasza 63:10 prorok przypomina, jak lud Boży zbuntował się
i zasmucił Ducha Świętego. Tęsknił za manifestacją Jego gorliwości i potężnych
dzieł w wierszu 15. Prorok Boży patrzy w dół na zaniedbaną świątynię i woła, „Obyś
rozdarł niebiosa i zstąpił, oby przed tobą zatrzęsły się góry - jak ogień
zapala chrust i powoduje, że kipi woda, oby było objawione twoje imię twoim
nieprzyjaciołom, tak że narody będą drżeć przed tobą, gdy czynisz dziwne
rzeczy, których nie oczekiwaliśmy! Obyś zstąpił..” (Izajasz 64:1-3).
Autor
naszego tekstu Habakuk, żyjący w dniach, kiedy sąd Boży już się wylewał na Jego
lud za ich grzechy, błaga o przebudzenie, „...Panie! W najbliższych latach tchnij w nie
życie, w najbliższych latach objaw je! W gniewie pomnij na miłosierdzie!” (Habakuk 3:2). Boży gniew zawsze
objawiał się przez suszę, głód, powodzie i ogień. Czytałem artykuł człowieka,
który wykazał, że wielka powódź w Georgii, huragan, który nawiedził Florydę i
trzęsienie ziemi w Kalifornii miały miejsce w ciągu 3 dni po marszu homoseksualistów.
Nastąpił sąd. Musi być powtórzone wołanie Izajasza, „Obyś rozdarł niebiosa i
zstąpił, oby przed tobą zatrzęsły się góry”. Obyś czynił znowu rzeczy, które przyciągną
uwagę ludzi.
W
wizji Habakuk otrzymał odpowiedź na swoją modlitwę. Widzi Boga w działaniu w
wierszu 3, „Bóg przychodzi z Temanu, Święty z góry Paran. Sela. Jego wspaniałość
okrywa niebiosa, a ziemia jest pełna jego chwały. Pod nim jest blask jak światłość,
promienie wychodzą z jego rąk i tam jest ukryta jego moc. Przed nim idzie zaraza,
a za nim podąża mór. Trzęsie się ziemia, gdy powstaje, gdy patrzy, drżą narody.
Pękają odwieczne góry, zapadają się prastare pagórki, jego drogi są wieczne.
Widziałem namioty Kuszanu zagrożone zagładą, rozerwane zasłony ziemi
Midianitów.” Przez ucisk nawet natura się poruszyła przed obecnością Boga,
kiedy Pan maszerował przez kraj w oburzeniu, ku zbawieniu Jego ludu w wierszach
12 i 13. Na końcu Starego Testamentu widzimy, jak Bóg stale prosi przez proroka
resztkę, by zapłacili cenę.
Moglibyśmy popatrzyć na Zachariasza i
Joela, dwóch proroków, którzy w dniu ciemności sprowadzili promień nadziei w
obietnicy przebudzenia od Boga. Wielu znalazło nadzieję w słowach Dawida, „Ja
jednak wierzę, że ujrzę dobroć Pana w krainie żyjących.” (Psalm 27:13). W Nowym
Testamencie prawdziwa motywacja przebudzenia widziana jest w jaśniejszym
świetle, kiedy jest połączona z wylaniem Ducha Świętego. Jako próbka tego
wylania Ducha, pięćdziesiątnica była wyjątkowa jedynie w tym, że stało się to
po raz pierwszy. Bóg chce, by kościół żył w takim stanie. Nie jest to wyjątkowe
dlatego, że stało się to 2000 lat temu, ale dlatego, że było to pierwsze. Piotr
ogłosił w tym wielkim dniu, „Ale tutaj jest to, co było zapowiedziane przez
proroka Joela: I stanie się w ostateczne dni, mówi Pan, że wyleję Ducha mego na
wszelkie ciało..” (Dzieje 2:16-17). Pod
inspiracją Ducha Świętego Piotr był prowadzony, by zmienić proroctwo Joela,
Joel 2:28 z, „I stanie się potem” na „I stanie się w ostateczne dni”. Ta
obietnica odnosi się do okresu czasu. Wszystkie lata historii kościoła były
„dniami ostatecznymi” i Bogu upodobało się, by przez wieki, w pewnych okresach
wypełniać to proroctwo.
„Szkoła
Chrystusa” - cykl Przebudzenie, z rozdziału – Czym jest Przebudzenie ?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz