Bert Clendennen

Bert Clendennen

środa, 23 stycznia 2013

nie możesz wiedzieć nic o Bogu bez Ducha Świętego

W Ewangelii Jana 14:15-20 Jezus ma już odejść i daje obietnicę Swoim uczniom. „Jeśli mnie miłujecie, przykazań moich przestrzegać będziecie.” (Jeśli mnie miłujecie, róbcie to, co wam mówię). „Ja prosić będę Ojca i da wam innego Pocieszyciela, aby był z wami na wieki”.

Zauważcie te słowa: „Jeśli mnie miłujecie, przestrzegajcie moich przykazań”. Bóg daje Ducha Świętego tym, którzy są Mu posłuszni. „Ja prosić będę Ojca i da wam innego pocieszyciela” (Jeśli mnie miłujecie i czynicie to, co wam mówię). „Ducha prawdy, którego świat przyjąć nie może, bo go nie widzi i nie zna; wy go znacie, bo przebywa wśród was i w was będzie. Nie zostawię was sierotami, przyjdę do was. Jeszcze tylko krótki czas i świat mnie oglądać nie będzie; lecz wy oglądać mnie będziecie, bo Ja żyję i wy żyć będziecie. Owego dnia poznacie, że jestem w Ojcu moim i wy we mnie, a Ja w was.” 


„Poznacie” oznacza, że kiedy przyjdzie Duch prawdy wprowadzi was we wszelką prawdę, poznacie jedność Ojca z Synem i Syna z wierzącymi. Ta prawda i doskonałość Ewangelii nie mogła się realizować, aż stała się posługą Ducha. Chociaż byli pouczeni przez samego Chrystusa, wyposażeni do czynienia cudów w Jego Imieniu, apostołowie nie byli zdolni do nauczania tajemnic królestwa. Jezus powiedział, „Nie odchodźcie stąd, aż..” Czy wiecie, co On mówił? Przed nimi była wyższa era, w której nie mogli mieć udziału przez same zewnętrzne instrukcje. ale tylko wtedy, kiedy On został uwielbiony i przyszedł znowu w obecności Ducha Świętego. Rozpraszając ciemność i śmierć w ich sercach, mogli doświadczać tego wszystkiego, co On im obiecał.

Czy myślicie, że my jesteśmy inni? Większość z nas jest z religii zielonoświątkowej. Zostaliśmy wychowani i nauczeni o chrzcie Duchem Świętym i życiu w Duchu. Jednak nie uchwyciliśmy tej prawdy, że nie można poznać tajemnic królestwa bez Ducha Świętego. Skąd o tym wiem? Ponieważ większość teologii zielonoświątkowych obecnie naucza, że Duch Święty nie jest częścią tego wielkiego zbawienia, ale jest dany tylko jako moc. Możesz ją mieć, jeśli chcesz, albo zostawić, jeśli nie chcesz. Tego uczą w zielonoświątkowych szkołach biblijnych. Biblia wyraźnie uczy, że nie możesz wiedzieć nic o Bogu bez Ducha Świętego i tylko wtedy, kiedy zobaczysz Chrystusa w Duchu, możesz być przemieniony w Jego obraz. W tej szkole staniemy przed tym twarzą w twarz. Nie ma Ewangelii bez Ducha Świętego.

Nie ma kościoła prócz prawdziwego kościoła, który jest budowany na mieszkanie Boga w Duchu. Kościół narodził się w ogniu pięćdziesiątnicy i będzie pochwycony w ogniu pięćdziesiątnicy. Nie można znać prawdy bez Ducha Świętego. Jezus powiedział, „Lecz ja wam mówię prawdę: Lepiej dla was, żebym ja odszedł.” (Jan 16:7), ucząc przez to o potrzebie wyższego stanu, niż mogą poznać przez Jego osobistą obecność. Ludzie cały czas mówią do mnie, „Gdybym mógł żyć wtedy, kiedy Jezus tu był, gdybym mógł być z Nim”. Jezus nauczał, że istnieje wyższy stan, niż ten, kiedy znają Go cieleśnie. „Lepiej dla was, żebym ja odszedł. Bo jeśli nie odejdę, Pocieszyciel do was nie przyjdzie.” Przez to mówił, że nadchodzi wyższy stan rzeczy. Przed Swoim ukrzyżowaniem Chrystus wyjaśnił Swoim uczniom konieczność zmiany Jego nauczania i prowadzenia w inspirację i działanie Ducha wewnątrz.

Większość takich nauk nie idzie dalej, niż do głowy. Kaznodzieje przygotowują sobie konspekt w sobotę wieczorem i wychodzą za kazalnicę w niedzielę rano. Jest to coś zewnętrznego. Jezus stale przypominał uczniom, że to, czego nauczyli się głowami, musi stać się częścią ich ducha. Mówił im, że musicie nie tylko znać prawdę, ale stać się prawdą. Polecił im, by nie składali świadectwa światu o tym, co wiedzą po ludzku o Jego narodzeniu, Jego śmierci i zmartwychwstaniu, ale by czekali w Jerozolimie, aż będą przyobleczeni mocą z wysokości.

„Szkoła Chrystusa” - cykl Duch Święty, z rozdziału – Ewangelia posługą Ducha Świętego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz