Bert Clendennen

Bert Clendennen

wtorek, 27 marca 2012

posłuszeństwo zaczyna się od zapisanego Słowa Bożego

Bóg powiedział, że nie zrobi nic, póki nie będzie podjęta decyzja. To jest uczynek wiary. Od grzesznika umarłego w upadkach i grzechach Bóg nie oczekuje takiej decyzji, ale wam i mnie. którzy znamy Boga. On dał Swoje Słowo. Z naszej strony musi być odpowiedź, albo z Bożej strony nie będzie żadnej akcji. Mamy przykład bogatego młodzieńca. Przyszedł on do Chrystusa, pytając co ma czynić, by mieć życie wieczne. Jezus powiedział mu, co ma czynić. Znając jego serce objawił mu, że w jego sercu jest chciwość. Dał temu człowiekowi jedyną, odpowiedź na jego pytanie. „Sprzedaj wszystko, co masz i rozdaj ubogim”. Człowiek ten odszedł smutny, ale Jezus nie posyłał za nim komitetu, by próbować go przekonać. Nie ma takiego przekonywania. Człowiek albo jest posłuszny, albo będzie zgubiony. Posłuszeństwo zawsze zaczyna się od zapisanego Słowa Bożego. Bóg nie będzie przemawiał osobiście do nikogo, kto żyje w nieposłuszeństwie zapisanemu Słowu Bożemu.

Jeżeli sprzeciwiasz się temu. co Bóg powiedział przez Swoje Słowo. Bóg nie będzie do ciebie mówił. Nie będziesz miał od Boga poselstwa na językach dla nikogo, ani też proroctwa. Możesz próbować dowieść swojej duchowości czyniąc to na swoją rękę. ale jeżeli nie chodzisz w posłuszeństwie znanej woli Bożej. On nie będzie do ciebie mówił. Jeżeli szczerze będę posłuszny temu. co Bóg mówi w Swoim Słowie, będę coraz bardziej wyczulony na Jego głos. Każdy występek czyni mnie bardziej występnym. Każdy akt prawości czyni mnie bardziej prawym. A więc wiara i uczynki wiary są tym samym.

Przeczytajmy z listu Jakuba 2:18-26. Luter odrzucił ten list, nie rozumiejąc, że uczynek wiary, to nie jest coś. co robię, by mieć wiarę, ale to posłuszeństwo Bożym poleceniom. „Lecz powie ktoś: Ty masz wiarę, a ja mam uczynki: pokaż mi wiarę swoją, bez uczynków, a ja ci pokażę wiarę z uczynków moich. Ty wierzysz, że Bóg jest jeden? Dobrze czynisz: demony również wierzą i drżą. Chcesz przeto poznać, nędzny człowieku, że wiara bez uczynków jest martwa?  Czyż Abraham, praojciec nasz. nie został usprawiedliwiony z uczynków, gdy ofiarował na ołtarzu Izaaka, syna swego? Widzisz, że wiara współdziałała z uczynkami jego i że przez uczynki stała się doskonała.  I wypełniło się Pismo, które mówi: I uwierzył Abraham Bogu i poczytane mu to zostało ku usprawiedliwieniu, i nazwany został przyjacielem Boga. Widzicie, że człowiek bywa usprawiedliwiony z uczynków, a nie jedynie z wiary. W podobny sposób i Rahab. nierządnica, czyż nie z uczynków została usprawiedliwiona, gdy przyjęła posłów i wypuściła ich inną, drogą? Bo jak ciało bez ducha jest martwe, tak i wiara bez uczynków jest martwa.” „Wiara działa przez miłość” Połączcie z tym również. „Jeśli mnie miłujecie, przykazań moich przestrzegać będziecie.” (Jan 14:15).

Uczynki wiary. to moje posłuszeństwo Bożym poleceniom, a rezultat wiary, to Boży cud. Bóg powiedział w Jakuba 4:8. „Zbliżcie się do Boga”. Rezultatem mojego posłuszeństwa temu przykazaniu jest. że „zbliżę się do Niego”. Jeżeli nie jestem posłuszny temu poleceniu, by zbliżyć się do Boga. Bóg nie może i nie zbliży się do mnie. Uczynki wiary to moje posłuszeństwo temu poleceniu. Potrzebujesz cudu, to posłuchaj tego. „Dawajcie” Duch Święty nie zmusi cię w nadnaturalny sposób do dawania. Tu nie ma cudu: jest to test posłuszeństwa. Dawanie jest działaniem fizycznym i musisz zdecydować, czy to zrobisz, czy nie. Rezultat posłuszeństwa jest opisany w Łukasza 6:38 „a będzie wam dane” (2 Kor. 6:17). To jest Boże przykazanie dla mnie. Z tym nie wiąże się żaden cud. Albo postanawiam być posłuszny, albo nie. Jeżeli jestem posłuszny, jest to uczynek wiary. Potem następuje cud „A ja przyjmę was i będę wam Ojcem, a wy będziecie mi synami i córkami, mówi Pan Wszechmogący:” (2 Kor. 6:17.18). Kiedy jesteś posłuszny zapisanemu Słowu. wkrótce będziesz czuły na głos Boży. Powiedziano o Wiggleswort’cie. że przeczytał w księdze Przypowieści o tym. iż Bóg nienawidzi mrugania okiem, więc powiedział sobie. „Już nigdy nie mrugnę okiem nawet na małe dziecko”. Taka była jego czułość na Słowo Boże. Co przeczytał w tej Księdze, praktykował w swoim życiu. Bóg prowadził go po całym świecie. Przemawiał do niego i prowadził go przez Swojego Ducha. Bóg poprowadził go do Szwecji, do domu. gdzie mieszkał pewien człowiek. Powiedział mu. że tam znajdzie człowieka o imieniu Łazarz. Wigglesworth znalazł tego człowieka. Bóg powiedział mu dokładnie, co ma zrobić. On był posłuszny i Bóg wzbudził go z martwych. Gdyby Wigglesworth nie był czuły na Boże polecenie. Bóg by do niego nie mówił. Każda obietnica w Biblii jest poprzedzona poleceniem. Uczynki wiary. to moje przestrzeganie tych poleceń.

Bóg mówi w Przypowieściach 8:17. „Miłuję tych. którzy mnie miłują.” Kiedy to czytacie, wasza pierwsza myśl będzie, że miłość Boża jest warunkowa. Wiecie, że Jego miłość nie jest warunkowa. „Bóg tak umiłował świat, że Syna Swego jednorodzonego dał.” Kiedy jeszcze byliśmy grzesznikami, Chrystus za nas umarł. Co tu Bóg mówi? „Miłuję tych, którzy Mnie miłują” „Wiara działa przez  uczynki” Potem mówi. „Jeżeli mnie miłujecie”. Nie chodzi o to. co mówisz, ale co robisz. „Przykazań Moich przestrzegać będziecie”. „Miłuję tych. którzy Mnie miłują”. Jak miłować Boga? Przestrzegając Jego przykazań. Jak On mnie kocha? Wypełniając obietnice. Każde przykazanie Boże jest związane z obietnicą. Tak więc uczynki wiary. to posłuszeństwo przykazaniom Bożym.

„Szkoła Chrystusa” - cykl Wiara z rozdziału – Zmysł Chrystusowy i uczynki wiary

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz