Bert Clendennen

Bert Clendennen

wtorek, 21 lutego 2012

nowy sposób życia i nowy cel istnienia

Bóg przyjął nas jedynie na tej postawie, w Chrystusie. Jako nowe stworzenie jesteśmy teraz sprawiedliwi, gdyż przyjęliśmy Jego sprawiedliwość tak, jak przyjęliśmy grzeszną naturą pierwszego Adama. Przez krzyż Bóg uwolnił rasę Adama od czterech tyranów; śmierci, grzechu, zakonu i ciała. Paweł pisze o tym w środkowych rozdziałach listu do Rzymian. Rzymian 5:1-16 wyjaśnia prawdę o uwolnieniu od grzechu i kary za grzech. „Usprawiedliwieni tedy z wiary, pokój mamy z Bogiem przez Pana naszego, Jezusa Chrystusa, dzięki któremu też mamy dostęp przez wiarę do tej laski, w której stoimy, i chlubimy się nadzieją chwały Bożej. A nie tylko to, chlubimy się też z ucisków, wiedząc, że ucisk wywołuje cierpliwość, a cierpliwość doświadczenie, doświadczane zaś nadzieję; a nadzieja nie zawodzi, bo miłość Boża rozlana jest w sercach naszych przez Ducha Świętego, który nam jest dany. Wszak Chrystus, gdy jeszcze byliśmy słabi, we właściwym czasie umarł za bezbożnych. Rzadko się zdarza, że ktoś umrze za sprawiedliwego; prędzej za dobrego gotów ktoś umrzeć. Bóg zaś daje dowód swojej miłości ku nam przez to, że kiedy byliśmy jeszcze grzesznikami, Chrystus za nas umarł. Tym bardziej więc teraz, usprawiedliwieni krwią jego, będziemy przez niego zachowani od gniewu.  Jeśli bowiem, będąc nieprzyjaciółmi, zostaliśmy pojednani z Bogiem przez śmierć Syna jego, tym bardziej, będąc pojednani, dostąpimy zbawienia przez życie jego. A nie tylko to, lecz chlubimy się też w Bogu przez Pana naszego, Jezusa Chrystusa, przez którego teraz dostąpiliśmy pojednania. Przeto jak przez jednego człowieka grzech wszedł na świat, a przez grzech śmierć, tak i na wszystkich łudzi śmierć przyszła, bo wszyscy zgrzeszyli; albowiem już przed zakonem grzech był na świecie, ale grzechu się nie liczy, gdy zakonu nie ma; lecz śmierć panowała od Adama aż do Mojżesza nawet nad tymi, którzy nie popełnili takiego przestępstwa jak Adam. będący obrazem tego, który miał przyjść. Lecz nie tak jak z upadkiem ma się sprawa z łaską; albowiem jeśli przez upadek jednego człowieka umarło wielu, to daleko obfitsza okazała się dla wielu łaska Boża i dar przez łaskę jednego człowieka, Jezusa Chrystusa. I nie tak ma się sprawa z darem, jak ze skutkiem grzechu jednego człowieka; albowiem wyrok za jeden upadek przyniósł potępienie, ale dar laski przynosi usprawiedliwienie z wielu upadków.”  TO jest to - uwolnienie od kary za grzech, czyli śmierci.

Potem w Rzymian 6:22,23 dowiadujemy się, że mamy uwolnienie od tyranii i niewoli grzechu. „Teraz zaś, wyzwoleni od grzechu, a oddani w służbę Bogu, macie pożytek w poświeceniu, a za cel żywot wieczny. Albowiem zapłatą za grzech jest śmierć, lecz darem łaski Bożej jest żywot wieczny w Chrystusie Jezusie. Panu naszym.”  Następnie w rozdziale 7:1-6 stwierdzamy, że mamy uwolnienie od siły grzechu. „Czyż nie wiecie, bracia - mówię przecież do tych, którzy zakon znają - że zakon panuje nad człowiekiem, dopóki on żyje? Albowiem zamężna kobieta za życia męża jest z nim związana prawem; ale gdy mąż umrze, wolna jest od związku prawnego z mężem  A zatem, jeśli za życia męża przystanie do innego mężczyzny, będzie nazwana cudzołożnicą, jeśliby jednak mąż zmarł, wolna jest od przepisów prawa i nie jest cudzołożnicą, gdy zostanie żoną drugiego męża. Przeto, bracia moi, i wy umarliście dla zakonu przez ciało Chrystusowe, by należeć do innego, do tego, który został wzbudzony z martwych, abyśmy owoc wydawali dla Boga. Albowiem gdy byliśmy w ciele, grzeszne namiętności rozbudzone przez zakon były czynne w członkach naszych, aby rodzić owoce śmierci; lecz teraz zostaliśmy uwolnieni od zakonu, gdy umarliśmy temu, przez co byliśmy opanowani, tak iż służymy w nowości ducha, a nie według przestarzałej litery.”

Wreszcie w rozdziale 8:1-5 mamy uwolnienie od obecności grzechu - odkupienie ciała. „Przeto teraz nie ma żadnego potępienia dla tych, którzy są w Chrystusie Jezusie. Bo Zakon Ducha, który daje życie w Chrystusie Jezusie, uwolnił cię od zakonu grzechu i śmierci  Albowiem czego zakon nie mógł dokonać, w czym był słaby z powodu ciała, lego dokonał Bóg: przez zesłanie Syna swego w postaci grzesznego ciała, ofiarując je za grzech, potępił grzech w ciele, aby słuszne żądania zakonu wykonały się na nas, którzy nie według ciała postępujemy, lecz według Ducha. Bo ci, którzy żyją według ciała, myślą o tym, co cielesne; ci zaś, którzy żyją według Ducha, o tym, w duchowe,”

Będąc przeniesieni od Adama do Chrystusa, to coś o wiele więcej, niż mieć pozycję w nowej rodzinie. W Adamie otrzymaliśmy wszystko, czym Adam był, jako źródło życia. W Chrystusie mamy przyjąć wszystko, co jest z Chrystusa, jako źródło nowego życia. Jest to pięknie przedstawione w Jana 15:5, gdzie Jezus mówi, „Ja jestem krzewem winnym, wy jesteście latoroślami.” Paweł mówi o wszczepieniu w krzew winny. To nowe narodzenie. Jesteśmy wszczepieni w krzew winny, Chrystusa Jezusa. Jezus powiedział, „Ja jestem krzewem winnym, wy jesteście latoroślami”. Jeśli jakaś latorośl nie trwa w Nim, Jego Ojciec ją odcina. Oznacza to, iż my jesteśmy latoroślami w krzewie winnym i wiemy, że źródło życia latorośli jest w krzewie. Cokolwiek jest w krzewie, jest też w gałązce. Bóg chce, by to nowe życie było czymś więcej, niż jakimś przeżyciem. Jest to nowy sposób życia i nowy cel istnienia. To tu człowiek utracił klucz, który otwiera drogę życia dla Boga.

„Szkoła Chrystusa” - cykl Krzyż z rozdziału - Co ten krzyż znaczy dla Boga

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz