Bert Clendennen

Bert Clendennen

poniedziałek, 6 grudnia 2010

"Ja w nich" - zostaliśmy powołani, by manifestować życie Boże wśród ludzi

"Przez które darowane nam zostały drogie i największe obietnice, abyście przez nie stali się uczestnikami boskiej natury, uniknąwszy skażenia, jakie na tym świecie pociąga za sobą pożądliwość."2 Piotr. 1:4

"Jak mu dałeś władzę nad wszelkim ciałem, aby dał żywot wieczny tym wszystkim, których mu dałeś. A to jest żywot wieczny, aby poznali ciebie, jedynego prawdziwego Boga i Jezusa Chrystusa, którego posłałeś. (...) Objawiłem imię twoje ludziom, których mi dałeś ze świata; twoimi byli i mnie ich dałeś, i strzegli słowa twojego. Teraz poznali, że wszystko, co mi dałeś, od ciebie pochodzi; Albowiem dałem im słowa, które mi dałeś, i oni je przyjęli i prawdziwie poznali, że od ciebie wyszedłem, i uwierzyli, że mnie posłałeś. Ja za nimi proszę, nie za światem proszę, lecz za tymi, których mi dałeś, ponieważ oni są twoi; I wszystko moje jest twoje, a twoje jest moje i uwielbiony jestem w nich. (...) Nie proszę, abyś ich wziął ze świata, lecz abyś ich zachował od złego. Nie są ze świata, jak i Ja nie jestem ze świata. Poświęć ich w prawdzie twojej; słowo twoje jest prawdą. Jak mnie posłałeś na świat, tak i Ja posłałem ich na świat;" Jan. 17:1-25

"Bo bezsprzecznie wielka jest tajemnica pobożności: Ten, który objawił się w ciele, Został usprawiedliwiony w duchu, Ukazał się aniołom, Był zwiastowany między poganami, Uwierzono w niego na świecie, Wzięty został w górę do chwały." 1 Tym. 3:16

"Gdyż członkami ciała jego jesteśmy. Dlatego opuści człowiek ojca i matkę, i połączy się z żoną swoją, a tych dwoje będzie jednym ciałem. Tajemnica to wielka, ale ja odnoszę to do Chrystusa i Kościoła".
  Efez. 5:30-32



""Ja w nich" Jan 17: 23 Jezus wyraźnie wskazuje, że towarzystwo tworzące organizm, jest ciałem z ludzi, o których On mówił i modlił się o pierwszych członków. Jeżeli ci, którzy uwierzą, zajmą swoje miejsce w ciele, to oni z kolei staną się naczyniami świadectwa. My nigdy nie staniemy się takimi, jak Bóg, ale prawdą jest, że ta wielka wspaniała rzeczywistość, do której jesteśmy powołani, tworzy jedno ciało na mieszkanie dla Chrystusa, o którym jest napisane, że boska natura był w nim zamanifestowana w ciele."

"Jak Ojciec Go posłał, tak On posyła nas. Bożym zamiarem jest, by trwała manifestacja boskiej natury w Jego ciele tak, jak to było w Nim. Jest to wspaniałe powołanie. Takie rzeczy są zawsze testem i świadectwem. Jest to wyzwanie, ale też wspaniała prawda. Pan stale chce stawiać Swój lud twarzą w twarz z prawdziwą naturą ich powołania i wymaga by Jego lud sprostał temu powołaniu. Pierwsza rzecz, do której Kościół jest powołany w relacji z Chrystusem, to manifestacja Jego samego."

"Ktoś może powiedzieć, że dzisiaj celem Kościoła na ziemi jest odprawianie nabożeństw religijnych i prowadzenie wszelkiego rodzaju dobroczynności, by utrzymać religię na ziemi. Wiele można by o tym powiedzieć. W tym można zmieścić prawie wszystko. Kościół w Nowym Testamencie jest powołany dla utrzymania świadectwa żywej obecności Pana Jezusa Chrystusa. Po to tutaj jest. Kiedy spotykamy się, zawsze powinna być widoczna żywa obecność Chrystusa. Jeżeli utracimy nasze powołanie, to nie mamy już prawa nazywać się kościołem. Taka jest tajemnica boskiej natury, która została objawiona w ciele Chrystusa, a teraz jest kontynuowana w Jego ludzie, w Jego Kościele."

"Naczelnym wyzwaniem dla wierności Kościoła w jego służbie i jego powołaniu jest to, czy jego stan odzwierciedla świadectwo, że nie został pokonany przez duchową śmierć. Musimy stosować to indywidualnie, gdyż jeżeli żyjemy w jedności z Chrystusem, to jesteśmy członkami Jego ciała i to, co mówimy, odnosi się do nas indywidualnie, jak i zbiorowo. Nie wszyscy możemy korzystać ze zbiorowej społeczności ludu Bożego. Niektórzy mieszkają w miejscach osamotnienia. Może tam, gdzie jesteśmy, nie ma wiele duchowego życia. Pan postanowił, by Jego lud, bez względu na to, czy może zgromadzać się razem i korzystać z tego w całej pełni, czy też rozproszony i odizolowany, miał w sobie moc życia, która przenika moc śmierci."

"Aby teraz nadziemskie władze i zwierzchności w okręgach niebieskich poznały przez Kościół różnorodną mądrość Bożą," Efez. 3:10 Tego nie mogę pojąć. Kościół usługujący aniołom. Jest to wyraźnie powiedziane, chociaż tego nie pojmuję, że Bóg uczy zwierzchności i moce o Sobie poprzez Swoją działalność w Kościele. Kiedy nieprzyjaciel próbuje nas poniżyć i pokazuje na każdy nasz upadek, pamiętajmy, że poprzez nasze chodzenie z Bogiem wykonujemy wielka służbę dla mocy i zwierzchności.

"Aby wszyscy byli jedno" W rezultacie Jego obecności w Kościele i Jego budowania Kościoła w duchowej jedności świat ma uwierzyć w Niego. Nie będą wierzyć, jeżeli w Kościele nie będzie manifestacji Ducha Chrystusowego we wzajemnej miłości.

"Niech Bóg, który jest wierny Swojemu ciału, będzie błogosławiony. Nie wszyscy zaśniemy, ale zostaniemy przemienieni w momencie, w mgnieniu oka na głos trąby. Będziemy pochwyceni na spotkanie Pana na powietrzu. To może być nie tak odległe, jak niektórzy myślą. Dla ludu Bożego, czym prędzej tym lepiej. Nasze serca wołają, "przyjdź Panie Jezu". Bóg unicestwia zamysły człowieka, ale rada Boża mówi, że Jego słowo trwa na wieki. Odwieczna rada Boża jest w tym co wieczne. Będziemy pochwyceni w chmurach na spotkanie Pana na powietrzu. Będziemy przyjęci do chwały. Jego przeznaczenie będzie naszym. Co za wspaniała rzecz, do której wy i ja zostaliśmy powołani, by manifestować życie Boże wśród ludzi."

Szkoła Chrystusa - Spór

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz